Kundtjänst
Du kan kontakta Nationalbibliotekets kundtjänst per e-post, telefon, chatt eller på plats. Bibliotekets huvudsakliga kundtjänst finns i Rotundan.
Service beskrivning
Du kan kontakta Nationalbibliotekets kundtjänst per e-post, telefon, chatt eller på plats.
- per e-post på adressen nationalbiblioteket@helsinki.fi
- per telefon på numret 02941 23196
- via chatten på kansalliskirjasto.fi, kansalliskirjasto.finna.fi och digi.kansalliskirjasto.fi.
Biblioteket har självbetjäning vardagar på morgonen och på eftermiddagen (specialläsesalen öppen endast under kundtjänstens öppettider). Se öppettiderna här.
Rådgivning ges vid följande fyra informationsservicediskar:
- Kundtjänsten i Rotundan (Rotundan, bibliotekets huvudbyggnad, 1:a vån.)
- Kundtjänsten i Norra salen (bibliotekets huvudbyggnad, 1:a vån.)
- Kundtjänsten i Slaviska biblioteket (Fabiania, bibliotekets flygel mot Fabiansgatan, 1:a vån.)
- Kundtjänsten i Specialläsesalen (Fabiania, bibliotekets flygel mot Fabiansgatan, 1:a vån.)
I kundtjänsten ges all slags rådgivning om hur man använder biblioteket. Vid informationsservicediskarna kan du också göra beställningar.
I kundtjänsten i Rotundan kan du avhämta och returnera dina fjärrlån och betala avgifter. Det går också att betala avgifter på nätet.