Kundtjänst

Du kan kontakta Nationalbibliotekets kundtjänst per e-post, telefon, chatt eller på plats. Bibliotekets huvudsakliga kundtjänst finns i Rotundan.

Service beskrivning

Du kan kontakta Nationalbibliotekets kundtjänst per e-post, telefon, chatt eller på plats.

Biblioteket har självbetjäning vardagar på morgonen och på eftermiddagen (specialläsesalen öppen endast under kundtjänstens öppettider). Se öppettiderna här.

Rådgivning ges vid följande fyra informationsservicediskar:

  • Kundtjänsten i Rotundan (Rotundan, bibliotekets huvudbyggnad, 1:a vån.)
  • Kundtjänsten i Norra salen (bibliotekets huvudbyggnad, 1:a vån.)
  • Kundtjänsten i Slaviska biblioteket (Fabiania, bibliotekets flygel mot Fabiansgatan, 1:a vån.)
  • Kundtjänsten i Specialläsesalen (Fabiania, bibliotekets flygel mot Fabiansgatan, 1:a vån.)

I kundtjänsten ges all slags rådgivning om hur man använder biblioteket. Vid informationsservicediskarna kan du också göra beställningar.

I kundtjänsten i Rotundan kan du avhämta och returnera dina fjärrlån och betala avgifter. Det går också att betala avgifter på nätet. 

Gå med i tjänsten

Gratis

Del av ett servicepaket