Hoppa till huvudinnehåll

Kundtjänst

Du kan kontakta Nationalbibliotekets kundtjänst e-post, telefon, chatt eller på plats i biblioteket. Kundtjänsten i Rotundan är den huvudsakliga rådgivningen i biblioteket.

Service beskrivning

Du kan kontakta vår kundtjänst per e-post på adressen kk-palvelu(at)helsinki.fi eller per telefon på numret 02941 23196. Det finns chattjänsten på kansalliskirjasto.fi, kansalliskirjasto.finna.fi och digi.kansalliskirjasto.fi. Biblioteket har självservice vardagar på morgonen och på eftermiddagen. (utom Specialläsesalen). Öppettider.

Rådgivning ges vid följande fyra informationsservicediskar:

  • Kundtjänsten i Rotundan (Rotunda, bibliotekets huvudbyggnad, 1:a vån.)
  • Kundtjänsten i Norra salen (bibliotekets huvudbyggnad, 1:a vån.)
  • Kundtjänsten i Slaviska biblioteket (Fabiania, bibliotekets flygel mot Fabiansgatan, 1:a vån.)
  • Kundtjänsten i Specialläsesalen (Fabiania, bibliotekets flygel mot Fabiansgatan, 1:a vån.)

I kundtjänsten ges all slags rådgivning om hur man använder biblioteket. Vid informationsservicediskarna kan du också göra beställningar.

I kundtjänsten i Rotundan kan du avhämta och returnera fjärrlån som du har beställt. Utöver att betala över webben kan du betala avgifter på kundtjänsten i Rotundan.

Gå med i tjänsten

Gratis

Del av ett servicepaket