Depåbibliotekets fjärrlån kan nu beställas i vår söktjänst

I Nationalbibliotekets söktjänst kan du nu enkelt beställa gratis fjärrlån från landsomfattande Depåbiblioteket i Kuopio.

Du kan beställa lån och kopior från Depåbiblioteket genom att logga in på Nationalbibliotekets söktjänst kansalliskirjasto.finna.fi. Du hittar Depåbibliotekets material på en egen flik: Depåbiblioteket (Kuopio). Beställning sker med knappen Beställ material.

Fjärrlån som är beställda från Depåbiblioteket förekommer inte i söktjänsten i ditt konto bland Nationalbibliotekets lån. Vi förnyar automatiskt alla fjärrlån och meddelar när lånet inte längre kan förnyas.

Om det material du önskar inte finns i Nationalbiblioteket eller Depåbiblioteket, beställs fjärrlånen som tidigare, antingen med ett elektroniskt beställningsformulär eller via e-post. Mer info finns här.