De nya Nationalbibliotekskorten finns tillgängliga från och med 2.9. - Helkakortet användas fram till 30.11.

Från och med måndag 2.9 ska alla Nationalbibliotekets lån, beställningar, reservationer, återlämningar och avgifter skötas på Nationalbiblioteket eller i Nationalbibliotekets söktjänst kansalliskirjasto.finna.fi. Som kund hos Nationalbiblioteket får du ett eget Nationalbibliotekskort. I Nationalbiblioteket kan Helkakortet användas fram till 30.11.

Som kund hos Nationalbiblioteket får du ett eget nationalbibliotekskort. De nya korten finns tillgängliga på Nationalbiblioteket från och med 2.9. Helkakortet fungerar som tidigare i andra Helkabibliotek. I Nationalbiblioteket kan Helkakortet användas fram till 30.11. Du kan inte reservera, lån material eller förnya låner på söktjänsten med Helkakort efter den 30.11.

Om du har problem med att hämta kortet eller förnya lånen kan du kontakta vår kundtjänst per e-post på adressen [email protected] eller per telefon på numret 02941 23196.

Läs mer i Förändringar i bibliotekets tjänster hösten 2019.

Datum redigerat