Äänitehistorioitsijat kokoontuvat Kansalliskirjastoon

Duke Ellingtonin levyjä Lars-Gunnar Nordströmin kokoelmassa

Marko Oja
tors 24.5. - lör 26.5.2018

Kansalliskirjaston auditorio (sisäänkäynti Yliopistonkatu 1)

Kansainvälinen ääniteasiantuntijoiden joukko kokoontuu toukokuun lopulla Kansalliskirjastoon keskustelemaan äänen tallentamisen historiasta. 19. Diskografentag – International Conference GHT tarjoaa esitelmiä muun muassa jazzlevyistä, 1900-luvun itäeurooppalaisesta ja intialaisesta ääniteteollisuudesta ja luetteloinnin merkityksestä digitaalisella aikakaudella.

Konferenssiin voi ilmoittautua GHT:n internetsivuilla. Osallistumismaksu kolmelle päivälle on 25 euroa ja yksittäiselle päivälle 15 euroa. Opiskelijoilla on konferenssiin vapaa pääsy.

Historiallisten äänitteiden järjestö Gesellschaft für Historische Tonträger GHT on perustettu Wienissä vuonna 2002. GHT:n tavoitteena on pelastaa ja säilyttää vanhoja äänitteitä ja edistää niiden käyttöä. Yhdistys julkaisee äänitehistoriaan liittyviä tutkimuksia ja diskografioita ja järjestää alan tapaamisia. Kansalliskirjastossa järjestelyistä vastaa musiikkikirjaston ja äänitearkiston henkilökunta.

19. Diskografentag – International Conference GHT

Kansalliskirjaston auditorio (sisäänkäynti Yliopistonkatu 1)
24.–26.5.2018

Ilmoittautumiset ja ohjelma: http://www.phonomuseum.at