Pinnan alla poreilee – tiede avoimeksi ja vaikuttamaan

Linda Tammisto
tis 25.10.2016

Tiedekulma Aleksi, Aleksanterinkatu 7, Helsinki

Kansalliskirjaston ATT-, Tajua- ja Kotilava-hankkeet järjestävät paneelikeskustelun otsikolla Pinnan alla poreilee - tiede avoimeksi ja vaikuttamaan. Tilaisuus järjestetään Helsingin yliopiston Tiedekulma Aleksissa (Aleksanterinkatu 7) tiistaina 25.10.2016 ja se on osa kansainvälistä Open Access -viikkoa. Tilaisuus on avoin kaikille, eikä siihen tarvitse ilmoittautua.

Tiede kuuluu kaikille! Tutun iskulauseen kiteyttämiä avoimen tieteen teemoja puhutaan auki neljän asiantuntijan voimin. Tutkija Mikael Laakso (Hanken) piirtää karttaa avoimen julkaisemisen maastosta. Informaatikko Irene Ylönen (JYK) tarjoaa näkymiä omalta aitiopaikaltaan, kirjastosta. Open Knowledge Finland -hankkeen Heidi Laine (HY) kestitsee kansalaistieteen aiheilla, ja tutkija-päätoimittaja Kirsipauliina Kallio (TaY, Alue ja Ympäristö sekä Fennia) pohtii, mitä avoin tiede tarkoittaa tutkijalle ja julkaisujen tekijälle. Viides asiantuntija on – tietenkin – yleisö.

Tervetuloa!

Voit seurata tilaisuutta myös etäyhteyden välityksellä.

Ytterligare information

Arrangör