Webinaari: Elämää Elektran ja Peri+:n jälkeen

Kuva: Pixabay

tis 13.12.2022
10:00 - 11:00

Kansalliskirjasto järjestää webinaarin Elektran lakkauttamisesta tiistaina 13.12. klo 10-11. Webinaari on avoin kaikille kiinnostuneille, ja sen tavoitteena on antaa osallistujille käsitystä siitä, miten suomalaiset tiedelehdet ovat saatavilla vuodenvaihteen jälkeen.

Elektrassa on tällä hetkellä mukana yli 40000 artikkelia kymmenistä suomalaisista tiedelehdistä. Artikkelit ovat pääosin vuosilta 1996-2020. Monet palvelussa mukana olleista lehdistä ovat siirtäneet tai siirtämässä aineistojaan Tieteellisten seurain valtuuskunnan ylläpitämään Journal.fi-palveluun.

Peri+:n sisältämät aineistot ovat puolestaan jatkossakin käytettävissä sekä vapaakappalekirjastojen työasemilla että Tutkain-sopimuksen puitteissa muissakin organisaatioissa.

Palveluiden lakkauttamispäätöksen taustaa on avattu myös Tietolinja-lehdessä 1/2020 ilmestyneessä artikkelissa ”Kun Elektrasta aika jättää”.

Lisätietoja:
Jyrki Ilva, tietojärjestelmäpäällikkö

Linkit ohjelmassa vievät esityksiin Doriassa.

Päivän puheenjohtajana toimii Riitta Koikkalainen (tietoasiantuntija, Kansalliskirjasto)

10.00-10.15 Elektran ja Peri+:n lakkauttaminen

Jyrki Ilva (tietojärjestelmäpäällikkö, Kansalliskirjasto)

10.15-10.30 Lehtien siirtyminen Journal.fi-palveluun