Kansalliskirjasto pilotoi Helsingin Yliopiston IT Talent Trainee-ohjelmaa

Datum publicerat

Kansalliskirjastossa on käynnistynyt haku Helsingin yliopiston IT Talent Trainee-ohjelmaan. Uransa alussa oleville IT-asiantuntijoille suunnattu ohjelma tarjoaa mahdollisuuden tutustua IT-asiantuntijan työhön Kansalliskirjastossa, ja myös työllistyä määräaikaisen ohjelmakauden jälkeen. Haku on auki 29.8.−18.9.2022.

Nainen koodaa tietokoneella

Monipuoliset tehtävät ja merkityksellistä työtä

Kansalliskirjasto toteuttaa IT-palveluja ja IT-ratkaisuja ainutlaatuisen kulttuuriperinnön saavutettavuuden turvaamiseksi. Trainee-ohjelmaan osallistuvat voivat esimerkiksi työskennellä Full stack -kehittäjinä, UX-suunnittelijoina, IT-infrastruktuurin ylläpidossa sekä kehittämisessä mm. konttiteknologioiden parissa sekä palvelusuunnittelijana. Osallistujille nimetään mentori työyhteisöstä antamaan tukea ja sparrausta ohjelman aikana.

Miten IT Talent -ohjelmaan voi hakea?

Voit hakea IT Talent –ohjelmaan Helsingin yliopiston sähköisen hakujärjestelmän kautta 29.8.−18.9.2022 välisellä ajalla. Toivomme hakijoita monipuolisesti eri sukupuolten edustajista, kieli- ja kulttuuritaustoista sekä vähemmistöistä.

Lisätietoja ja linkki hakujärjestelmään

Tärkeät tiedot:

• Haastatteluajankohta on tiistaina 27.9.2022 klo 9–11.
  • Tehtävä on määräaikainen ja kestoltaan 6 kuukautta.
  • IT Talent Traineen palkka on 2500 euroa kuukaudessa.
  • Aloitusajankohta lokakuu 2022 – tammikuu 2023 (sovittavissa).
  • Toivomme, että IT Talent Trainee saa urapolulleen mukavan jatkon ohjelman kautta ja mahdollisuuksien mukaan myös jatkaisi Helsingin yliopistolla työskentelyä IT-tehtävien parissa.

Miksi Kansalliskirjastoon? Katso työntekijätarinat alta!

Lue lisää: Kansalliskirjasto työnantajana

Following frame contains a video
Following frame contains a video

Lisätietoja tehtävästä antavat IT-esihenkilöt Lassi Lager ja Bjarne Beckmann. Lassin tavoitat parhaiten puhelimitse (puh. 029 414 4667) 1.9. ja 12.9. klo 12–13. Bjarnen puolestaan (puh.029 414 0584) 6.9. ja 16.9. klo 12–13. Hakemiseen ja hakujärjestelmään liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä HR:n palveluosoitteeseen [email protected].