Yhteentoimivuuden palvelut

Kansalliskirjasto paketoi metatietoon liittyviä palveluitaan asiakaslähtöisemmin uuden Metatietopalvelukokonaisuuden alle. Kokonaisuudessa on viisi palvelua: Kuvailusääntöpalvelu, Toimijakuvailupalvelu, Kuvailusanasto- ja ontologiapalvelu, Tunnistepalvelu ja Formaattipalvelu. Järjestelyn tavoitteena on selkeyttää palvelutarjontaa sekä avata sitä myös kirjastosektorin ulkopuolelle.

Tunnistepalvelu

• Tunnistepalvelu järjestää työpajan tunnisteistä ensi syksyn Kirjastoverkkopäivillä. Työpajassa tarkastellaan tunnisteita ja niihin liittyviä palveluita nyt ja tulevaisuudessa laajalla perspektiivillä.

Lisätietoja

• Kehittämispäällikkö Marja-Liisa Seppälä, marja-liisa.seppala ( at ) helsinki.fi
  • Tietojärjestelmäpäällikkö Matias Frosterus, matias.frosterus (at) helsinki.fi