Saksalaisen kirjaston aineistot Finna.fi:hin

Saksalainen kirjasto tarjoaa Suomen laajimman kokoelman saksankielistä kirjallisuutta. Nyt kirjaston monipuoliset aineistot on tuotu valtakunnalliseen Finna.fi-palveluun, josta ne ovat entistä helpommin kaikkien ulottuvilla. Lainaaminen on maksutonta, ja kaukolainaaminen on mahdollista pääkaupunkiseudun ulkopuolelle.

Noin 40 000 teoksen kokoelmaan kuuluu mm. jatkuvasti kasvava kokoelma kaunokirjallisuutta sekä lasten- ja nuortenkirjallisuutta. Saatavilla on myös kirjallisuudentutkimukseen ja kielentutkimukseen liittyvää tietokirjallisuutta, elämäkertoja ja äänikirjoja. Kirjaston Fennica-kokoelma käsittää suomalaisen kirjallisuuden saksannoksia Kalevalasta Muumeihin. Kirjastosta löytyy lisäksi runsaasti Suomea saksaksi käsittelevää tietokirjallisuutta.

Helsingissä sijaitseva Saksalainen kirjasto eli Deutsche Bibliothek perustettiin 1800-luvulla yksityishenkilöiden aloitteesta. Kirjastoa ylläpitää saksalainen kirjastoyhdistys.

Finna on koti Suomen kulttuuri- ja tiedeaineistoille. Finna.fi kokoaa satojen museoiden, kirjastojen ja arkistojen aineistot yhteen osoitteeseen, jossa niiden äärelle pääsee helposti ja nopeasti. Lisäksi Finna kehittää yhdessä asiakasorganisaatioidensa kanssa ilmaista alustaa, jolla eri toimijat voivat luoda oman sähköisen hakupalvelun tai esimerkiksi verkkokirjaston.

Tutustu Saksalaisen kirjaston aineistoihin Finnassa.

Kuva: Saksalainen kirjasto.