Vaasalaiset saavat uuden Finna-verkkokirjaston

Vaasan kaupunginkirjasto avaa uuden verkkokirjaston osoitteessa vaasankirjasto.finna.fi. Finna-verkkokirjaston ansiosta kotimaisten kirjastojen, museoiden ja arkistojen aineistot ovat entistä helpommin Vaasan kaupunginkirjaston asiakkaiden käytettävissä, ja vastaavasti Vaasan kaupunginkirjaston aineistot aukeavat tutkittaviksi laajemmin.

Finna-verkkokirjaston käyttöön siirrytään Vaasassa 1.3. alkaen, johon asti Vaasan kaupunginkirjaston uusi ja vanha verkkokirjasto palvelevat rinnakkain. Muutos ei vaadi kirjaston asiakkailta eri toimenpiteitä. Lainat, varaukset ja maksut siirtyvät automaattisesti uuteen järjestelmään.

Finna-verkkokirjastossa voi hakea ja varata aineistoja, uusia lainoja ja tehdä omia suosikkilistoja. Kirjautumaan pääsee kirjastokortin numerolla ja PIN-koodilla, mutta aineistohakuja voi tehdä myös ilman kirjautumista. Kaikkien aineistojen saatavuustiedot eivät vielä näy uudessa verkkokirjastossa, mutta sivusto rakentuu valmiiksi lähiviikkojen aikana.

Uudesta verkkokirjastosta löytyy tietoa myös Vaasan kaupunginkirjaston tapahtumista ja näyttelyistä.

Vaasankirjasto.finna.fi:stä sekä Finnaan kuuluvien organisaatioiden aineistot yhteen kokoavasta Finna.fi:stä löydät runsaasti vinkkejä tiedonhakuun ja muita käyttöohjeita palvelun hyödyntämiseen.

Finna on koti Suomen kulttuuri- ja tiedeaineistoille. Finna.fi kokoaa satojen museoiden, kirjastojen ja arkistojen aineistot yhteen osoitteeseen, jossa niiden äärelle pääsee helposti ja nopeasti. Lisäksi Finna kehittää yhdessä asiakasorganisaatioidensa kanssa ilmaista alustaa, jolla eri toimijat voivat luoda oman sähköisen hakupalvelun tai esimerkiksi verkkokirjaston