Helka-kirjastojen ja LUT-tiedekirjaston aineistotiedot eivät hetkeen päivity Finna.fi:hin

Datum publicerat

Kirjastojärjestelmämuutosten vuoksi LUT-tiedekirjaston aineistot eivät näy tällä hetkellä lainkaan Finna.fi:ssä, ja Helka-kirjastojen aineistotiedot näyttävät tilanteen, joka vallitsi 18.6.2020. Asia korjaantuu syksyn aikana.

Tilanne johtuu Helka-kirjastojen ja LUT-tiedekirjaston (Lappeenrannan-Lahden teknillinen yliopisto LUTin ja LAB-ammattikorkeakoulun yhteinen kirjasto) kirjastojärjestelmämuutoksista. Kirjastojärjestelmän lisäksi myös hakupalvelu on näissä kirjastoissa muuttunut, ja kirjastojen omat Finna-näkymät ovat poistuneet käytöstä.

Käytöstä poistuneet Finna-näkymät ovat helka.finna.fi, wilma.finna.fi, wilma.finna.fi/lut, wilma.finna.fi/saimia sekä masto.finna.fi.

Kyseisten kirjastojen aineistot ja niiden saatavuustiedot näkyvät Finna.fi-palvelussa järjestelmävaihdosten jälkeen, eli vielä syksyn 2020 aikana.