Tule tutustumaan Finna.fi-hakupalveluun Educa-messuille

Arkistojen, kirjastojen ja museoiden yhteinen Finna.fi-hakupalvelu on mukana opetus- ja kasvatusalan Educa-messuilla 25.-26. tammikuuta Messukeskuksessa Helsingissä. Kansalliskirjaston kehittämä Finna-palvelu tarjoaa ilmaiseksi ainutlaatuista materiaalia esimerkiksi historian ja yhteiskuntaopin, äidinkielen, uskonnon ja kuvaamataidon opetukseen.
Kuvat: Helsingin kaupunginmuseo / Finna.fi

Messuosastollamme 6d78 opastamme Finnan kulttuuriperintöaineistojen käyttöön ja etsimme sopivaa aineistoa juuri sinun tarpeisiisi. Saat mukaasi opettajille räätälöidyn oppaan ja voit kokeilla Finna Street -kuvahakua, joka tuo paikallishistorian puhelimeesi. Osastollamme pääset osallistumaan Museokortin arvontaan.

Osastolla ovat esillä kattavasti muutkin kirjastojen valtakunnalliset verkkopalvelut, esimerkiksi uudistunut Kirjasampo.

Tietoisku: Edistä monilukutaitoa digitaalisilla kulttuuriperintöaineistoilla

Tulevaisuuden luokkahuone -lavalla lauantaina 26.1. klo 12.30 kerromme, miten voit opettaa Finna.fi-palvelun avulla monilukutaitoa, kriittistä lukemista ja tunnetaitoja. Tietoiskussa monilukutaidon asiantuntija Päivi Jokitalo haastattelee Finnan kehittämispäällikkö Erkki Tolosta Kansalliskirjastosta. Tervetuloa mukaan kuuntelemaan ja esittämään kysymyksiä!

Tule mukaan Educaan ja rekisteröidy ilmaiseksi etukäteen.

Seuraa Educaa sosiaalisessa mediassa tunnisteella #educa2019