Webinaari: Yhdessä uusiin seikkailuihin – KAM-organisaatiot ja visio metatiedosta

fre 11.9.2020

Ilmoittaudu mukaan keskiviikkoon 9.9. mennessä.

Laadukas metatieto on kirjastojen, arkistojen ja museoiden menestystekijä 2020-luvulla.

Metatietoon liittyvät tarpeet ovat erilaisia eri organisaatioilla, mutta yhteinen ydin on jaettavissa ja keskitettävissä, mikä mahdollistaa järjestelmien ja tietojen yhteentoimivuuden ja paremmat palvelut loppukäyttäjille.

YHTEISTYÖLLÄ ENEMMÄN JA PAREMMIN – Kuvailun ekosysteemi tuottaa rikkaampaa metatietoa hyödyntämällä kunkin organisaation vahvuuksia.

Alkuvuodesta julkaistiin Kansalliskirjaston uusi metatietovisio, joka kuvailee Kansalliskirjaston näkemystä metatiedon tuotannon ja käytön kehityssuunnista. Julkaisun tavoitteena on herättää koko KAM-kentällä keskustelua datasta, sen merkityksestä ja siitä, kuka sitä hallitsee.

Tätä keskustelua varten Kansalliskirjasto ja Digime-verkosto järjestävät perjantaina 11.9. klo 9.30–12.00 Yhdessä uusiin seikkailuihin – KAM-organisaatiot ja visio metatiedosta -webinaarin.

Tervetuloa kuulemaan, esittämään kommentteja ja kysymyksiä etukäteen ja keskustelemaan webinaariin.

-> Tutustu ohjelmaan Digime-sivustolla

Ytterligare information