Tutkijan aamukahvit keskiviikkona 8.5. KLO 9.30

ons 8.5.2019

Aamukahvitilaisuudet ovat kaikille avoimia ja maksuttomia.

Kansalliskirjaston Agricola-sali
Unioninkatu 36, Helsinki

Tervetuloa tutkijan aamukahveille keskiviikkona 8.5. klo 9.30! Toukokuun aamukahveilla Lyubov Liski esitelmöi aiheesta "Kuukautisia koskevia uskomuksia ja tapoja komilaisessa perinnekulttuurissa”. Liski tekee väitöskirjaa komilaisesta perinnekulttuurista Helsingin yliopistossa ja työskentelee Slaavilaisen kirjaston tutkijapaikalla.

Komissa perinteistä kansankulttuuria voi yhä taltioida, vaikka perinteen tuntijat vähenevätkin tänä päivänä kovalla vauhdilla. Liskin tutkimus perustuu kokonaan itse kerätylle aineistolle. Se dokumentoi katoavaa ja vähän tutkittua naisiin liittyvää kansanperinnettä. Lue blogiartikkelistamme lisää tutkimuksesta: https://blogs.helsinki.fi/scriptaselecta/

Tutkijan aamukahvit on noin puolen tunnin mittainen tilaisuus. Se sisältää kirjaston tutkijapaikalla työskentelevän tutkijan lyhyen esitelmän sekä vapaata keskustelua esitelmästä, tutkimuksen tekemisestä ja kirjastojen roolista tutkimuksessa. Aamukahvien tavoitteena on tutustua Kansalliskirjastossa työskentelevien tutkijoiden tutkimusaiheisiin sekä vahvistaa kirjaston henkilökunnan ja tutkijoiden välistä keskusteluyhteyttä.

Tilaisuudet ovat avoimia ja maksuttomia. Kirjaston kahvila Rotunda avaa ovensa aamukahviaamuina heti yhdeksän jälkeen ja palvelee tilaisuuden ajan.

Aikaisemmat aamukahvitilaisuudet:
* 13.2. Lauri Kallio: "Myöhäisen saksalaisen idealismin historia". Lue blogiartikkelistamme lisää: Lauri Kallio ja Hegelin perintö

* 20.3. Minna-Kerttu Vienola: "Kaikkien sosiaalisten kohtaamisten epäautenttisuus niin mediassa kuin kasvokkain: fenomenologinen analyysi”. Lue blogiartikkelistamme lisää: Maaliskuun tutkijan aamukahvit: Minna-Kerttu Vienola

* 10.4. Sanna Raninen: "Musiikkikirjojen materiaalikulttuuri reformaation jälkeisessä Ruotsissa.” Lue blogiartikkelistamme lisää: Huhtikuun tutkijan aamukahvit: Sanna Raninen

Ytterligare information

Jaakko Tahkokallio