Konsert: Amanda Kauranne – Människorösten och naturen 29.3

Amanda Kauranne

Marko Oja
tis 29.3.2022

Plats finns för 100 personer. Fritt inträde.

Nationalbiblioteket
Unionsgatan 36
Helsingfors

Folkmusikern Amanda Kauranne är Nationalbibliotekets kulturpartner år 2022. Kauranne, som inspireras av skogen och det förflutna och beskriver sig som en mångsysslare inom folkmusikens fält, intar Kupolsalens scen den 29 mars med föreställningen Människorösten och naturen. Som inspiration för konserten fungerar utställningen Människan och Naturen, som just nu pågår i Nationalbibliotekets galleri.

I Amanda Kaurannes musik vävs traditioner samman med skälmsk experimentalitet. Under konserten uppträder hon förutom med sång också med slaginstrument och tumpiano (Kalimba). Kauranne har en magisterexamen i musik från Sibelius-Akademin.

Following frame contains a video

Konserten Människorösten och naturen arrangeras 29.3 i Nationalbibliotekets Kupolsal. Insläpp från kl. 18.15, föreställningen börjar 18.30. Plats finns för 100 personer. Fritt inträde.

Tilläggsinformation: Amanda Kauranne hemsidor