Vierailijakoneet poistuivat käytöstä 31.1.2019

Kansalliskirjastossa oli vierailijakoneita, joista suurin osa on sijainnut Rotundassa. Vierailijoiden oli mahdollista käyttää tietokoneita ilman yliopiston tietoverkkojen käyttölupaa. Vierailijakoneiden ilmoitettiin poistuvan käytöstä vuodenvaihteessa. Syynä vierailijakoneiden poistumiseen on se, että yliopisto luopuu erillisestä vierailijaverkosta.

Kirjasto tarjoaa jatkossa yliopiston ulkopuolisille käyttäjille pääsyn tietokantoihinsa sekä HY:n lisensoituihin e-aineistoihin kirjastokioskien kautta. Kirjastokioskeilta voi tallentaa muistitikulle tai tulostaa PDF-dokumentteja Print in City -palvelun kautta. (Tarkemmat ohjeet Kansalliskirjaston verkkosivulla.)

Oma laite mukaan

Jos haluat työstää omia tiedostoja tai haet vapaasti tietoa internetistä, sinulla tulee jatkossa olla oma laite mukanasi (esim. kannettava tietokone tai tabletti). Kirjaston tiloissa käytössäsi on Eduroam tai Helsingin yliopiston langaton HUPnet-verkko. Kirjaston asiakaspalvelusta saat tunnuksen oman laitteen liittämiseksi yliopiston langattomaan verkkoon.