Tule tutustumaan Finna Luokkahuone -palveluun Educa-messuille

Bernhard Åström, 1921. Svenska litteratursällskapet. Alkuperäisen kuvan käyttöoikeus CC BY 4.0. Kuva muokattu.

Arkistojen, kirjastojen ja museoiden yhteinen Finna.fi-hakupalvelu on mukana opetus- ja kasvatusalan Educa-messuilla 24.-25. tammikuuta Messukeskuksessa Helsingissä. Tänä vuonna esittelemme messuilla ensi kertaa Finna Luokkahuoneen, joka tarjoaa veloituksetta opetussuunnitelmaan räätälöityjä aineistopaketteja ja valmiita tehtäväideoita opettajille.

Messuosastolla Kirjastojen digiaarteet – nappaa kokoelmat käyttöösi (6f80) kerromme Finna Luokkahuoneen mahdollisuuksista mm. historian, yhteiskuntaopin, äidinkielen ja kirjallisuuden, kuvataiteen, käsityön ja monialaisten oppimiskokonaisuuksien opetuksessa.

Osastolla saat mukaasi opettajille räätälöidyn oppaan ja voit kokeilla onneasi Museokortin arvonnassa. Voit myös ideoida, mistä aiheista haluaisit digisisältöjä opetuksesi tueksi.

Esillä ovat kattavasti myös Kirjastot.fi:n tarjoamat kirjastojen valtakunnalliset verkkopalvelut.

Tietoisku: Finna Luokkahuone – digitaalisia aarteita opetukseen

Tulevaisuuden luokkahuone -lavalla lauantaina 25.1. klo 12.30 kerromme, millaisia aarteita Finna Luokkahuone tarjoaa opetukseen. Kansalliskirjaston suunnittelija ja opettaja Taru Kuhalampi antaa vinkkejä, miten johdattaa oppilaat turvallisen tiedonhaun pariin sekä miten vahvistaa monilukutaitoa ja lähdekriittisyyttä Finna.fi-palvelua hyödyntämällä.

Tule mukaan Educaan ja rekisteröidy ilmaiseksi etukäteen.

Seuraa Educaa sosiaalisessa mediassa tunnisteella #educa2020.