Tietolinja 1/2020 on ilmestynyt

Kuva
Unsplash / Edwin Hooper

Tietolinja-lehden numero 1/2020 on nyt luettavissa osoitteessa https://tietolinja.kansalliskirjasto.fi

Lehden artikkelit käsittelevät tällä kertaa korona-ajan verkkoarkistointia ja etätyökokemuksia, Urajärven kirjavaraston tyhjentämistä, linkitettyjä auktoriteettitietoja sekä Digitaalinen avoin muisti -hanketta.

Numeroon sisältyy myös neljän artikkelin laajuinen teemakokonaisuus, jossa käsitellään tieteellisten lehtien ja tieteellisen julkaisemisen tulevaisuuteen liittyviä kysymyksiä. Teemaan sisältyvien artikkelien aiheina ovat suomalaisten lehtien näkyvyys avointen tiedelehtien rekisterissä DOAJ:ssa, Aikuiskasvatus-lehden takautuva digitointiprojekti, Elektra-palvelun alasajosuunnitelmat ja Tampere University Pressin 25-vuotisjuhlaseminaari.

Lisäksi lehdessä on tarjolla kuulumisia Bobcatsss- ja PIDapalooza-konferensseista sekä tavanomaiseen tapaan valikoima ajankohtaisia uutisia sekä Kansalliskirjastosta että sen ulkopuolelta.

Antoisia lukuhetkiä!