Taideaarteita Finnaan – Kansallisgalleria on lisännyt 4000 uutta teosta

Kansallisgallerian taideteokset, esineet ja kirjaston aineistot on päivitetty Finna.fi-hakupalveluun. Samalla aineistomäärä kasvoi 4000 teoksella. Kansallisgallerian kokoelma-aineistoja on ollut Finnassa aiemmin noin 38 000, ja päivityksen myötä näkyvissä on yli 42 000 taideteosta ja yli 600 esinettä.

Albert Edelfelt, Pariisin Luxembourgin puistossa, 1887. Öljy kankaalle, 141,5 × 186,5 cm. Antellin kokoelmat, Kansallisgalleria / Ateneumin taidemuseo. Kuva: Kansallisgalleria / Hannu Pakarinen

Kansallisgalleria on kuvataiteen valtakunnallinen museo, johon kuuluvat Ateneumin taidemuseo, Nykytaiteen museo Kiasma ja Sinebrychoffin taidemuseo. Kansallisgallerian kokoelmaan kuuluu yli 43 000 taideteosta, taidehistoriallisia arkistoaineistoja ja esineitä. Kirjaston kokoelma sisältää yli 60 000 nimekettä. Jatkossa Kansallisgallerian kokoelma- ja kirjastoaineistojen tiedot päivittyvät Finna.fi-hakupalveluun säännöllisesti.

Tutustu Kansallisgallerian kokoelmiin ja aineistoihin Finnassa:
Ateneumin taidemuseo
Nykytaiteen museo Kiasma