Suomalaisen autoilun ja tieliikenteen historiaan voi tutustua nyt Finnassa

Auto- ja tiemuseo Mobilian kokoelmat ovat saapuneet Finnaan. Tieliikenteen alan valtakunnallisen erikoismuseon aineistot koostuvat kuvista, esineistä, ajoneuvoista, arkistomateriaaleista sekä kirjakokoelmista.

Suomalaisen autoilun ja tieliikenteen historiaa pääsee tutkimaan mm. yli 4200 valokuvan ja 1372 museoesineen kautta. Finnassa saatavilla olevat kuvat ovat pienresoluutiokuvia, joista voi tilata painokelpoisen kuvan tai antaa kuvakohtaisia lisätietoja suoraan kuvakohtaisella Ota yhteyttä -lomakkeella.

Tutustu Mobilian aineistoihin Finnassa. Laajaa aineistoa voi tutkia hakusanoilla rajaamalla aineistoa esimerkiksi valokuviin tai esineisiin.

Kuva: Mobilian ajoneuvokokoelmaan kuuluva ambulanssi-Volvo. Autoa on käytetty sairaankuljetuksiin Paimion nimismiespiirin alueella 1984–1989. Kuva kuuluu Mobilian kokoelmiin. CC BY-ND 4.0​. Kuvaa ei saa käyttää kaupallisiin tarkoituksiin.