PIKI-kirjastojen aineistoja voi nyt varata ja lainata myös Finna.fi:ssä

PIKI-kirjastojen asiakkaat voivat nyt tiedonhaun lisäksi varata tai uusia lainojaan tai muuttaa tietojaan Finna.fi-palvelussa.

Pirkanmaan kirjastojen asiakkaat voivat nyt halutessaan tarkastella lainojaan, muokata tietojaan tai varata tai uusia lainojaan kansallisessa Finna.fi-palvelussa. Palveluun kirjaudutaan PIKI-kirjastokortilla. PIKI-kirjastojen aineistot ovat olleet jo pidemmän aikaa löydettävissä Finnassa.

PIKI-kirjastojen asiakastoiminnallisuudet vietiin Finna.fi:hin asiakkailta saatujen toiveiden vuoksi. Muutos ei kuitenkaan vaikuta PIKI-verkkokirjaston toimintaan, vaan asiakkaat voivat asioida entiseen malliin myös verkkokirjastossa. Kirjastomaksujen maksu onnistuu edelleen verkossa ainoastaan PIKI-verkkokirjastossa.

Kirjautumalla Finna.fi:hin PIKI-kirjastojen asiakas voi:

• varata ja uusia PIKI-aineistoja
• tarkastella lainoja
• sallia/kieltää lainaushistorian tallennuksen
• tallentaa ja jakaa suosikkeja
• tallentaa hakuvahteja
• vaihtaa ensisijaisen noutopaikan
• vaihtaa tunnusluvun (Finnassa termillä PIN-koodi)
• vaihtaa puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen
• käyttää sähköistä kirjastokorttia
• tarkastella maksuja