Muutoksia Kansalliskirjaston hakupalvelusta löytyvissä aineistoissa

Tabletin näytöllä Kansalliskirjaston verkkosivut.
Kuva
Kansalliskirjasto / Marko Oja

Elektroniset aineistot

Kansalliskirjaston hakupalvelusta löytyvät Kansalliskirjaston lisensioimat e-aineistot sekä Helsingin yliopiston kirjaston FinELibin kautta lisensioidut e-aineistot. Hauissa on nyt tarjolla aiempaa enemmän myös kaikille avoimia kansainvälisiä e-kirjoja ja e-lehtiä eri tieteenaloilta.

Elektroniset aineistot (kirjat, lehdet ja tietokannat) löytyvät Kansalliskirjaston hakupalvelun perushausta. Yksittäisiä artikkeleita kannattaa hakea kansainvälisten e-aineistojen haun välilehdeltä.

Kirjastojärjestelmien vaihduttua suuri osa Helka-kirjastojen e-aineistoista on poistunut Kansalliskirjaston hakupalvelusta. Helka-kirjastojen e-aineistot löytyvät Helka-hausta.

Helka-kirjastojen painetut aineistot

Päivityskatko Helka-kirjastojen aineistotiedoissa on päättynyt. Helka-kirjastojen painettujen aineistojen tiedot päivittyvät jälleen Kansalliskirjaston hakupalvelun Helka-välilehdelle.