LIBER 2016 tuo avoimen tieteen tekijät Helsinkiin

Suomen tieteellisillä kirjastoilla on kunnia isännöidä vuoden 2016 LIBER-konferenssia. Kolmipäiväinen konferenssi pidetään Helsingissä kesä-heinäkuun vaihteessa 29.6.-1.7.2016.

Järjestyksessään jo 45. LIBER (Ligue des Bibliothèques Européennes de Recherche – Association of European Research Libraries) -konferenssin vastuullisina järjestäjinä toimivat Kansalliskirjasto, Helsingin yliopiston kirjasto ja Suomen tieteellinen kirjastoseura.

Vuoden 2016 konferenssin teema käsittelee kirjastojen roolia avoimen tieteen mahdollistajana otsikolla Libraries Opening Paths to Knowledge. Konferenssin tavoitteena on tuoda esiin monipuolisesti työtä, jota eurooppalaiset tieteelliset kirjastot tekevät avoimen tieteen tukemiseksi ja uuden tiedon synnyttämiseksi tiedeyhteisöissä.

Konferenssin Call for Papers on nyt avattu. Tarkempia ohjeita esitysten ja posterien laatijoille löytyy konferenssin verkkosivuilta osoitteessa liber2016.org/programme/call-for-papers/. Esityksiä on mahdollista tarjota 15.2.2016 saakka.

LIBERin tämänhetkinen presidentti Kristiina Hormia-Poutanen Kansalliskirjastosta toivottaa järjestäjätahojen puolesta kaikki kollegat lämpimästi tervetulleiksi konferenssiin!

LIBER 2016 -verkkosivut  liber2016.org/
Kansalliskirjasto kansalliskirjasto.fi