Kurkista etukäteen vuoden 2021 päänäyttelyyn: Ihminen ja luonto -tapahtuman videotallenne julkaistu

Ihminen ja luonto -näyttelyn tunnuskuva.

Kansalliskirjastossa Tieteiden yönä 14.1.2021 striimattu tilaisuus on nyt katsottavissa tekstitettynä tallenteena Kansalliskirjaston Youtube-kanavalla.

Paljon kiinnostusta herättänyt tilaisuus toimi ensimmäisenä kurkistuksena Kansalliskirjaston tulevaan päänäyttelyyn Ihminen ja luonto. Ylikirjastonhoitaja Cecilia af Forsellesin ja kasvitieteen professori Jouko Rikkisen johdolla Tieteiden yön tilaisuudessa päästiin kuulemaan näyttelyn kantavista teemoista.

Ihminen ja luonto -näyttely käsittelee ihmisen muuttuvaa suhdetta luontoon ja tieteen roolia käsitysten muuttumisessa. Näyttely avataan myöhemmin tänä vuonna.