Kotimaisia tiedelehtiä lisätty hakupalveluun

Tabletin näytöllä Kansalliskirjaston verkkosivut.

Kansalliskirjaston hakupalvelu tarjoaa aiempaa suoremman pääsyn nyt myös suomalaisten tiedelehtien sisältöön. Voit lukea yli sataa suomalaista tieteellistä lehteä ja vuosikirjaa suoraan verkossa. Julkaisut edustavat laajasti eri tutkimusaloja esimerkiksi yhteiskuntatieteiden, kielitieteen ja historian aihepiireistä. Osa lehdistä julkaisee sisältönsä välittömästi avoimena, osassa sisältö tulee avoimesti saataville korkeintaan vuoden viiveellä.

Aineistot tulevat hakupalveluun Journal.fi:n, eli tiedelehtien toimittamiseen ja julkaisemiseen tarkoitetun palvelun avulla. Journal.fi:tä ylläpitää Tieteellisten seurain valtuuskunta.

Journal.fi lehtiartikkelit löytyvät Kotimaiset artikkelit -välilehdeltä yhdessä Arto-viitetietokannan artikkelitietojen kanssa. Tarvittaessa voit kohdentaa hakusi pelkästään journal.fi:hin Sijainti-rajauksen avulla. Tutustu Journal.fi:n aineistoihin Kansalliskirjaston hakupalvelussa.