Poikkeukselliset aukioloajat ja rajoitetut lainauspalvelut toistaiseksi

Uutista on päivitetty 12.5.2021

Kirjastossa voi noutaa varauksia noutohyllystä ja lainata ne automaatilla, tai palauttaa lainoja eteisessä olevaan palautusautomaattiin. Lainojen palautus ja varausten nouto itsepalveluna arkisin klo 11-16.

Koronatilanteen muuttuessa aukioloihin ja palveluihin voi tulla muutoksia nopealla aikataululla

Varauksia voi tehdä vain avokokoelman ja varaston kotilainattavaan aineistoon. Myös avokokoelmassa olevat lainattavat teokset on etukäteen varattava. Aineistojen toimitusajat voivat olla normaalia pidempiä. Vasta saapumisilmoituksen saavuttua voi hakea noutoa odottavat varaukset noutohyllystä tavalliseen tapaan itsepalveluna.

Lainoja voi uusia normaalisti kirjautumalla hakupalveluumme. Jos uusiminen ei onnistu, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Voimme poikkeustilanteen vuoksi uusia lainoja yli 50 kertaa ellei niihin ole varauksia.

Erikoislukusalin ja Pohjoissalin palvelut käytössä ajanvarauksella.

Kirjasto on 30.11.2020 alkaen auki arkisin kello 11-16.

• Kirjaston tiloissa ei voi liikkua vapaasti.
  • Kulku on rajattu palautusautomaatille, noutohyllylle sekä lainausautomaateille. Lukusaleihin pääsevät ne joilla on varattu aika.
  • Neuvontapisteet ovat kiinni ja asiakastilat ovat poissa käytöstä.
  • Tiloihin ei saa jäädä tekemään mitään muuta.
  • Kirjastossa toimimiseen tarvitset kansalliskirjastokortin
  • Uuden kirjastokortin voi tilata tällä e-lomakkeella
  • Kun tulet lainaamaan, varmista että muistat PIN-koodisi. Unohtuneen PIN-koodin voi vaihtaa hakupalvelussa kansalliskirjasto.finna.fi kirjautumisikkunassa.
  • Kirjastoon pääsee rajoitettu määrä asiakkaita samanaikaisesti.
  • Jäljennepalvelussa ei tehdä jäljenteitä

Pyrimme pitämään normaalisti toiminnassa kaikki digitaaliset palvelumme.

• Kokoukset pyritään järjestämään etäyhteyksien avulla.
  • Henkilökunta työskentelee pääsääntöisesti etänä.
  • Asiantuntijamme ovat normaalisti tavoitettavissa sähköpostitse ja puhelimitse.

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelun tavoitat varmimmin sähköpostitse osoitteesta kk-palvelu@helsinki.fi
Palvelupuhelin 02941 23196 vastaa arkisin klo 10–13.
Vastaamme arkisin myös chatissa osoitteissa kansalliskirjasto.finna.fikansalliskirjasto.fi, digi.kansalliskirjasto.fi

Päivä muokattu