Koekäytössä elokuun 2016: British Library Newspapers

British Libraryn kokoelmiin perustuva kattava valikoima Britannian alueellisia ja paikallisia sanomalehtiä yli kahdensadan vuoden ajanjaksolta, 1700-luvun puolesta välistä aina 1900-luvun puoliväliin asti,  on nyt käytettävissä kuukauden ajan digitaalisena Helsingin yliopiston verkossa.

Sanomalehtiarkisto koostuu viidestä osakokoelmasta sisältäen yhteensä 163 sanomalehteä:

• British Library Newspapers, Part I: 1800-1900
  • British Library Newspapers, Part II: 1800-1900
  • British Library Newspapers, Part III: 1741-1950
  • British Library Newspapers, Part IV: 1732-1950
  • British Library Newspapers, Part V: 1746-1950

Lisätietoa GALE Cengage Learningin sivuilta.

British Library Newspapers -tietokanta on käytettävissä Gale Artemis -hakusivulta Helsingin yliopiston verkossa Finna-hakupalvelun kautta

Koekäytön ajan on mahdollista tehdä myös yhteishakuja testattavana olevaan arkistoon ja jo HY-verkossa oleviin ECCO-tietokantaan sekä NCCE-aineistoihin: Religion, Society, Spirituality and Reform (NCCO) ja Science, Technology and Medicine 1780-1925 (NCCO)

Etäkäyttö on mahdollista HY:n käyttäjätunnuksin. Ks. e-aineistojen käyttöehdot.

Muut kuin Helsingin yliopistolaiset voivat käyttää aineistoja Kansalliskirjaston asiakastyöasemilta kirjastosta saatavilla verkkotunnuksilla.

Palaute ja kommentit: kk-tietopalvelu[at]helsinki.fi