Kirkes-kirjastojen uusi Finna-verkkokirjasto on avattu

Järvenpään, Keravan, Mäntsälän ja Tuusulan kirjastojen aineistot on julkaistu kansallisessa Finna-hakupalvelussa. Uusi verkkokirjasto löytyy osoitteesta: kirkes.finna.fi. Keravan oma verkkokirjasto kerava.verkkokirjasto.fi toimii jatkossakin Kirkesin Finna-verkkokirjaston rinnalla.

Vanhat tutut palvelut kuten aineistonhaku, lainojen uusiminen ja varaaminen toimivat uudessa verkkokirjastossa samaan tapaan kuin aikaisemmin. Verkkokirjastoon kirjautumalla saa käyttöönsä sähköisen kirjastokortin helpottamaan kirjastossa asiointia.

Aineistohaku on selkeä ja helppokäyttöinen; saatavuustiedot ovat esillä jo hakutuloksissa ja haun voi rajata koskemaan vain lasten tai aikuisten aineistoja. Lisäksi verkkokirjasto sisältää kattavasti tietoa Järvenpään, Mäntsälän ja Tuusulan kirjastojen palveluista, aineistoista ja tapahtumista.

Verkkokirjaston vaihtumisen yhteydessä Mäntsälä liittyy Järvenpään ja Tuusulan kanssa yhteiseen varausjonoon.

Uusi verkkokirjasto on osa Finna-kokonaisuutta. Tällä hetkellä Finnassa on mukana jo yli sata arkistoa, museota ja kirjastoa, mukaan lukien Keravan museo, Mäntsälän museotoimi ja Tuusulan taidemuseo. Finna on valtakunnallinen, kirjastoille ilmainen, avoimeen lähdekoodiin perustuva verkkokirjasto, jonka kehittämisestä ja ylläpidosta vastaa Kansalliskirjasto.

Tutustu Kirkes-kirjastojen Finnaan: https://kirkes.finna.fi/