Kirjastojärjestelmän katko on ohi

Joulun jälkeen alkanut palvelukatko on vihdoin päättynyt. Lainojen uusiminen, varaukset ja muut kirjastotoiminnot ovat taas mahdollisia hakupalvelussamme.

Myös kirjastokortteja voidaan taas tehdä ja kuluneella viikolla pelistä pois olleet varastotilauksetkin onnistuvat taas.

- - -

Kansalliskirjaston käyttämässä kirjastojärjestelmässä on laaja palvelukatko joulun ja loppiaisen välillä. Kirjastotietokannan taustajärjestelmä sulkeutui tiistai-iltana 27.12.2016 klo 22 järjestelmäpäivitystä varten.

Katkon aikana tietoja voi hakea hakupalvelun kautta. Katkon aikana ei kuitenkaan voi:

• hakea kirjojen saatavuustietoja
  • lainata kirjoja
  • uusia lainoja
  • tehdä varauksia
  • maksaa kirjastomaksuja
  • päivittää asiakastietoja tai saada uutta kirjastokorttia

Lainoilla ei ole eräpäivää 21.12.2016–10.1.2017. Katkopäiviltä ei kerry myöhästymismaksuja.

Palvelukatko kestää useita päiviä, ja se päättyy viimeistään 9.1.2017. Palvelukatkon päättymisestä tiedotetaan erikseen.

Kirjoja voi palauttaa katkon aikana asiakaspalveluun. Kirjat eivät kuitenkaan rekisteröidy palautuneeksi ennen kuin katko on päättynyt.

Pahoittelemme päivityksestä aiheutuvaa haittaa.

Lisätietoja päivityksen taustoista.

Päivä muokattu