Keski-Suomen museon Finna-näkymä aukeaa tänään

Kuvassa mäntymetsää, jonka takaa pilkistää vettä.

Keski-Suomen museon taiteeseen, esinekokoelmiin ja arkistoaineistoihin voi nyt tutustua helposti museon uudessa Finna-näkymässä.

Uuden sivuston avaamisen yhteydessä museo tuo runsaasti keskisuomalaista kulttuuriperintöä löydettäväksi sekä oman näkymänsä että valtakunnallisen Finna.fi:n kautta.

Avaus on osa Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä, joissa nostetaan tänä vuonna esiin mm. kulttuuriympäristöön liittyvien tietojen saavutettavuutta. Euroopan kulttuuriympäristöpäivien hengessä myös Keski-Suomen museon Finna-sivujen nostoihin on koottu arkeologisia kohteita, kalliomaalauksia ja rakennetun kulttuuriympäristön kohteita.

Jyväskylässä sijaitsevan Keski-Suomen museon aineistoja voi selata kokonaisuutena tai rajaamalla haun tiettyyn aineistoon, kuten kuviin, esineisiin tai taiteeseen. Toistaiseksi selattavana on vain osa Keski-Suomen museon eli KeMun laajoista kokoelmista, mutta julkaistujen aineistojen määrä kasvaa jatkuvasti.

Tutustu KeMun Finna-sivustoon

Kuva: Valtakunnallisesti merkittävä arkeologinen kohde, Pyhäsalo 1, Äänekoski. Kuvaaja: Miikka Kumpulainen. Keski-Suomen museo. CC BY-ND 4.0.