Kansalliskirjaston peruskorjaus palkittiin työturvallisuuskilpailussa

Kansalliskirjaston peruskorjauksen rakennuttaja Tila- ja kiinteistökeskus on saanut kunniamaininnan Uudenmaan alueen Turvallisesti 2000 –luvulla työturvallisuuskilpailussa.

Konservaattoreiden palaveri Kansalliskirjaston peruskorjaustyömaalla.

Kuva
Kati Winterhalter

Työmaalla työturvallisuudesta oli huolehdittu erinomaisesti mikä näkyi turvallisuustasoa kuvaavan TR-mittauksen tuloksissa. Yhteistyö eri osapuolten kesken sujui hyvin ja rakennuttajan toiminnan havaittiin edistäneen työturvallisuutta.

Projektinjohtourakoitsijana työmaalla toimi NCC Rakennus Oy. Kunniakirjalla palkittiin myös Kansalliskirjaston työmaan turvallisuuskoordinaattorina toiminut Inderpro.

Vuoden 2015 työturvallisuuskilpailun päätösseminaari ja palkintojen jakotilaisuus oli tiistaina 1.3.2016.

Tavoitteena nolla tapaturmaa

Rakennusala kampanjoi työturvallisuuden edistämiseksi ja järjestää vuosittain työturvallisuuskilpailun, jossa arvioidaan talonrakennuskohteiden ja infrahankkeiden turvallisuutta.

Työturvallisuuskilpailun järjestäjänä ovat keskeiset rakennusalan vaikuttajat: Talonrakennusteollisuuden Uudenmaan piiri, Infra ry, Rakennusliitto, Ammattiliitto PRO, Etelä-Suomen aluehallintovirasto/työsuojelun vastuualue, Työturvallisuuskeskus ja RAKLI ry.

Ainutlaatuinen konservointityö ja peruskorjaus

Kansalliskirjaston peruskorjaus valittiin vuonna 2014 vuoden työmaaksi. Työt alkoivat kesällä 2013 ja työmaa vastaanotettiin lokakuun lopussa 2015. Rakennus avattiin yleisölle 1.3.2016.

Katso tunnelmia työmaalta vuonna 2014: