Kansalliskirjaston Kirjastoverkkopalvelut muuttaa tammikuussa Helsingin keskustaan

Kansalliskirjaston Kirjastoverkkopalvelut-palvelualue luopuu tiloistaan Elannon vanhassa Leipätehtaassa Sörnäisissä (Kaikukatu 4) tammikuun lopulla. Siirrymme Fabiania-nimiseen kiinteistöön Kansalliskirjaston kortteliin Helsingin keskustaan erinomaisten kulkuyhteyksien päähän.

Kuva: Marko Oja

Uusi käyntiosoitteemme on 28.1.2019 alkaen Yliopistonkatu 1 ja postiosoitteemme on PL 15 (Unioninkatu 36), 00014 Helsingin yliopisto. Sähköpostiosoitteemme ja puhelinnumeromme säilyvät ennallaan.

Katso tästä kartalta uusi toimipaikkamme.

Kaikkiaan noin 100 Kirjastoverkkopalveluiden asiantuntijaa muuttaa 1800-luvun arvokiinteistöön Fabianiaan, joka on ollut Kansalliskirjaston käytössä viimeiset 20 vuotta. Fabiania on äskettäin valmistuneessa julkisivuremontissa saanut vaaleanpunaisen värin, ja sen sisätilat on remontoitu moderneiksi toimistotiloiksi.

Kirjastoverkkopalveluiden palvelualue tarjoaa Suomen kirjastoille, museoille ja arkistoille yhteisiä palveluita ja aineistoja. Palveluihimme kuuluvat esimerkiksi haku- ja alustapalvelu Finna, kansallinen tietovaranto Melinda ja asiasanasto- ja ontologiapalvelu Finto. FinELib-toimistomme neuvottelee ja hankkii kirjastoille verkkoaineistoja. Kaikki koulutuksemme ja kokoukset järjestetään jatkossa uusissa tiloissa 28.1.2019 alkaen.

Lämpimästi tervetuloa tilaisuuksiimme Fabianiaan!