Kansalliskirjastokortti saatavilla 2.9. alkaen - Helka-kortti ei käy 30.11. jälkeen

Kansalliskirjaston käyttäjänä tarvitset oman kansalliskirjastokortin. Se on ollut saatavilla 2.9. alkaen. Helka-korttia ei voi käyttää Kansalliskirjastossa 30.11. jälkeen. Uusia kansalliskirjastokortteja voi noutaa Kansalliskirjastosta edelleen 30.11. jälkeenkin.

Maanantaista 2.9. alkaen Kansalliskirjaston lainat, tilaukset, varaukset, palautukset ja maksut on voinut hoitaa vain Kansalliskirjastossa tai Kansalliskirjaston hakupalvelussa kansalliskirjasto.finna.fi.

Kansalliskirjaston käyttäjänä tarvitset oman kansalliskirjastokortin, joka sinun tulee noutaa Kansalliskirjastosta. Ota mukaan henkilöllisyystodistuksesi. Helka-kortti toimii jatkossakin Helka-kirjastoissa asioidessa, mutta Helka-korttia voi käyttää Kansalliskirjastossa vain 30.11. saakka. Tämän jälkeen Helka-kortilla ei voi tehdä varauksia, lainata eikä uusia lainoja verkossa. Uusia kansalliskirjastokortteja voi noutaa Kansalliskirjastosta edelleen 30.11. jälkeenkin.

Jos sinulla on ongelmia kortin hakemisen tai lainojen uusimisen kanssa, ota yhteyttä neuvontaamme sähköpostitse osoitteessa [email protected] tai puhelimitse 02941 23196.

Lue lisätietoja Usein kysyttyjä kysymyksiä -sivulta: "Syksyn 2019 muutokset".

Päivä muokattu