Kansalliskirjasto suljettu 18.3.-13.5.

Kuva
Veikko Somerpuro

Päivitetty 7.5. klo 15.00

Valmistelemme lainauspalvelujen rajoitettua avaamista ja kerromme asiasta 11.5. alkavalla viikolla.

Kansalliskirjasto suljetaan 18.3.-13.5. väliseksi ajaksi.

Pyrimme pitämään normaalisti toiminnassa kaikki digitaaliset palvelumme.

Poikkeustilanne on julkistettu koko Helsingin yliopistoon ja toimimme yhteisten linjausten puitteissa:

• Suuret yleisötilaisuudet on peruttu 31.5. asti.
  • Kokoukset pyritään järjestämään etäyhteyksien avulla.
  • Henkilökunta työskentelee pääsääntöisesti etänä.
  • Asiantuntijamme ovat normaalisti tavoitettavissa sähköpostitse ja puhelimitse.

Kansalliskirjaston kesän 2020 aukioloajoista ei ole vielä tehty päätöstä koronavirusepidemian aiheuttaman poikkeustilan vuoksi. Päätös tehdään viimeistään 15.5.2020.

Lainat

• Eräpäivästä 9.3. alkaen lainojen uudeksi eräpäiväksi on tullut ma 1.6.
  • Kaikkien noutohyllyssä olevien varausten noutoajaksi tulee to 14.5. - ma 1.6.
  • Sakkoja ei kerry ajalta 18.3. - 1.6.
  • Lainoja ja varauksia ei toimiteta kirjaston ollessa kiinni
  • Varauksia aletaan käsitellä saapumisjärjestyksessä kun kirjasto aukeaa
  • Palautuksia ei oteta vastaan kirjaston ollessa kiinni

Asiakaspalvelun tavoitat sähköpostitse osoitteesta [email protected]
Palvelupuhelimeen 02941 23196 voi soittaa arkisin klo 10-13.
Hakupalvelussamme kansalliskirjasto.finna.fi vastaamme arkisin myös chatissa.

Emme tilaa tällä hetkellä kaukolainoja tai jäljenteitä muista kirjastoista emmekä toimita kaukolainoja muille kirjastoille. Emme myöskään tee jäljenteitä jäljennepalvelussa. Kaukolaina- ja jäljennepalvelutilauksia voi kuitenkin jättää, mutta ne käsitellään vasta kirjaston auettua.

Palvelukohtaisia tietoja päivitämme tarpeen mukaan asiakaswikeihin: https://www.kiwi.fi/category/asiakaswikit

Lisätietoa koronavirustilanteesta Helsingin yliopistossa: https://www.helsinki.fi/fi/ajankohtaista/koronavirustilanne-helsingin-yliopistossa