Jean Sibelius Works -hankkeen uudet verkkosivut

Jean Sibeliuksen teosten kriittisen kokonaisedition (JSW) uusituille kolmikielisille verkkosivuille on koottu tietoa Kansalliskirjaston, Sibelius-Seura ry:n ja saksalaisen Breitkopf & Härtel -kustantamon mittavasta yhteistyöhankkeesta, sen toiminnasta ja julkaisuista.

JSW-tutkijat Kai Lindberg, Tuija Wicklund, Janne Kivistö, Timo Virtanen, Anna Pulkkis, Sakari Ylivuori.

Tutkijat Kai Lindberg, Tuija Wicklund, Janne Kivistö, Timo Virtanen, Anna Pulkkis, Sakari Ylivuori.

Kuva
Marko Oja

Jean Sibelius Works on vuonna 1996 käynnistynyt Jean Sibeliuksen teosten kriittinen kokonaiseditio. JSW julkaisee Sibeliuksen sävellystuotannon kokonaisuudessaan, lähteiden perinpohjaiseen tutkimukseen perustuvina laitoksina. Hanke perustuu tekstikriittiseen tutkimukseen, jossa erityyppisten nuotti- ja kirjallisten lähteiden tarkastelemisen ja arvioimisen kautta luodaan mahdollisimman tarkka kuva sävellysten synty- ja varhaishistoriasta sekä nuottitekstin muokkautumisesta.

Hanke julkaisee tutkimuksen pohjalta Sibeliuksen kaikkien teosten tarkistetut nuottitekstit niitä valottavine kriittisine kommentaareineen ja teosten historiaa käsittelevine esipuheineen.
JSW sisältää valmistuessaan n. 60 nidettä, joista viimeisten on arvioitu ilmestyvän vuonna 2035.

Viimeisin julkaistu nide sisältää Sibeliuksen kaikki neljä jousikvartettoa.

Uusituilla verkkosivuilla voit tutustua hankkeen julkaisuihin, organisaatioon, historiaan ja toimittajiin.

Tervetuloa tutustumaan!

Yhteyshenkilö