Hae Kansalliskirjaston kulttuurikumppaniksi 2023

Kansalliskirjasto hakee Kulttuurikumppaneita vuodelle 2023. Haku on avoinna kaikille taiteentekijöille ajalla 14.11 - 7.12.

Sinustako Kansalliskirjaston kultuurikumppani 2023? Hakuaika 14.11 - 7.12.2022.

Hei hyvä taiteentekijä!

Kansalliskirjasto tuottaa vuosittain kaikille avoimia ja pääsymaksuttomia kulttuuritapahtumia. Kupolisalissa on vuosien varrella kuultu mm. erilaisia musiikki- ja puhe-esityksiä. Lisäksi Kansalliskirjaston tiloissa on jatkuvasti esillä myös vaihtelevia näyttelyitä. Avoimen Kulttuurikumppani -haun kautta haluamme tarjota kaikille taiteiden parissa toimiville mahdollisuuden tuoda omaa työtään esille. Kulttuurikumppaniksi voi hakea kaikki taidelajista riippumatta!  Voit tuoda Kansalliskirjastoon esimerkiksi runoesityksen, tanssispektaakkelin, musiikki tai vaikkapa stand up -esityksen tai minkä tahansa muun taiteellisen konseptin.

Vuodelle 2023 Kulttuurikumppaneita valitaan yhdestä kolmeen. Kumppanit ideoivat ja tuovat kirjastoon kukin yhden tapahtuman vuoden aikana. Tapahtuma tulee sitoa sopivalla tavalla Kansalliskirjastoon, kirjallisuuteen, julkaistuun kulttuuriperintöön, kirjaston historiallisiin aineistoihin tms. Ideoida saa vapaasti.

Kansalliskirjaston tarjoaa tapahtumalle tilan ja maksaa 1000 euron suuruisen palkkion. Tapahtumassa ei voi myydä pääsylippuja.

Vuoden 2022 Kulttuurikumppani on Amanda Kauranne, joka konsertoi Sähköpaimen yhtyeensä kanssa Kupolisalissa 17 marraskuuta.

Kuka voi hakea kulttuurikumppaniksi?

Haku on suunnattu kaikille kulttuurin parissa työskenteleville taidemuodosta ja kokoonpanosta riippumatta. Kulttuurikumppaniksi voi hakea yksilöt sekä yhteenliittymät.

Hakuaika

14.11. -7.12.2022.

Tapahtuman kieli

Kirjastossa järjestettävät tapahtumat ovat pääsääntöisesti suomeksi, mutta otamme mieluusti vastaan myös hakemuksia ruotsinkielisistä, saamenkielisistä ja englanninkielisistä tapahtumista.

Tapahtuman markkinointi

Tapahtumat tulevat osaksi Kansalliskirjaston kulttuuritoimintaa vuonna 2023. Tapahtuman markkinointi tehdään yhteistyössä Kansalliskirjaston viestinnän ja kulttuurikumppanin kanssa.

Hakuohjeet

Hae kulttuurikumppaniksi 7.12. mennessä täyttämällä linkin takaa löytyvä hakulomake (avautuu 14.11) Emme valitettavasti voi ottaa vastaan hakemuksia sähköpostilla.

Valinta

• Haussa ovat vahvoilla sellaiset hankkeet, joista löytyy yhteys Kansalliskirjastoon – esimerkiksi kirjastosta löytyviin aineistoihin, historiaan tai kirjaston tarjoamiin palveluihin.
  • Painotamme myös taiteellisen toiminnan ammattimaisuutta ja kiinnostavuutta sekä kekseliäisyyttä ko. taidelajin omassa toimintakentässä.
  • Valinnassa arvioimme myös sitä, kuinka tapahtuma soveltuu toteutettavaksi tiloissamme. Tutustu tiloihimme.
  • Hakemuksien perusteella valitaan yhdestä kolmeen Kulttuurikumppania vuodelle 2023. Kaikille hakijoille ilmoitetaan valinnoista 28.12. mennessä.

Lisätietoja

Jos hakuun liittyen herää kysymyksiä, voit olla yhteydessä puhelimitse Kansalliskirjaston tuottajaan. Emme valitettavasti voi ottaa tiedusteluja tai hakemuksia vastaan sähköpostilla.

Tuottaja Joonas Kolehmainen

Puhelintiedustelut