Fredrikakirjastojen uusi verkkokirjasto avautui käyttäjille

Fredrikakirjastot löytyvät nyt osoitteesta fredrika.finna.fi. Fredrika on 11 Länsi-Suomen kunnan kirjastoverkosto, joka siirtyi Finnaan parantaakseen asiakkailleen tarjoamiaan verkkopalveluita.

Uusi sivusto on entistä verkkokirjastoa saavutettavampi, ja asioiminen onnistuu sujuvasti myös mobiililaitteilla. Fredrika-kirjastojen asiakkaiden tämänhetkiset lainat ja varaukset siirtyvät automaattisesti uuteen verkkokirjastoon. Uuteen verkkokirjastoon kirjaudutaan kirjastokortin numerosarjalla ja pin-koodilla. Uuden pin-koodin saa tarvittaessa omasta kirjastosta.

Mikäli olet yhdistänyt lapsesi kirjastokortin omaan korttiisi, tulee kortit yhdistää uudelleen.

Fredrikakirjastoihin kuuluvat kunnat ovat Pietarsaari, Mustasaari, Korsnäs, Kristiinankaupunki, Kruunupyy, Luoto, Maalahti, Uusikaarlepyy, Närpiö, Pedersöre ja Vöyri.

Tutustu Fredrikakirjastojen uuteen verkkokirjastoon: fredrika.finna.fi.

Finna on koti Suomen kulttuuri- ja tiedeaineistoille. Finna.fi kokoaa satojen museoiden, kirjastojen ja arkistojen aineistot yhteen osoitteeseen, jossa niiden äärelle pääsee helposti ja nopeasti. Lisäksi Finna kehittää yhdessä asiakasorganisaatioidensa kanssa ilmaista alustaa, jolla eri toimijat voivat luoda oman sähköisen hakupalvelun tai esimerkiksi verkkokirjaston.