Fabianian julkisivun korjaustyöt ovat käynnistyneet

Kansalliskirjaston kortteliin kuuluvan rakennuksen Fabianinkatu 35:n julkisivun rappaus, kalkkimaalaukset, ikkunoiden ulkopuitteet ja ulko-ovet korjataan vuoden 2018 aikana.

Kansalliskirjaston sisäpihalla on aloitettu Fabiania-rakennuksen julkisivun kunnostustyöt, jotka kestävät heinäkuun loppuun asti.

Aikataulu

Korjaustyöt on jaettu kahteen osaan: ensin sisäpihan puoleiset osat ja sen jälkeen kadunpuoleiset osat.  Sisäpihalla työt jatkuvat heinäkuun loppuun asti, minkä jälkeen telineet siirretään kadun puolelle. Korjaustyö on valmis vuoden loppuun mennessä.

Häiriöt

Korjaustöiden aikana telineet ja läpinäkyvät muovisuojat peittävät rakennuksen ja ikkunat, ensin sisäpihan puolelta ja tämän jälkeen kadun puolelta. Häiriön kesto on neljä kuukautta/rakennuksen puoli.

Korjaustöistä aiheutuu melua ja pölyhaittaa. Pölyn pääsy estetään käytössä olevaan kiinteistöön mahdollisimman hyvin. Pahoittelemme korjaustöistä asiakkaille aiheutuvia häiriöitä.

Sisäpihan alue annetaan pääosin urakoitsijan käyttöön, mutta kulkureitit pyritään pitämään normaalissa käytössä.