Digi.kansalliskirjasto.fi-palvelun käyttö kasvoi huimasti vuonna 2016

Digi.kansalliskirjasto.fi-palvelun käyttö vuonna 2016

Digi.kansalliskirjasto.fi-palvelun etusivu

Vuonna 2016 digitoitujen aineistojen sivukäyttö kasvoi 27 % edellisestä vuodesta ja nousi 18 miljoonaan sivuun. Aidot sivulataukset nousivat yli 4,3 miljoonaan sivuun. Keskimääräinen vierailuaika sivustolla oli 9 minuuttia ja käyttäjistä 6 % oli sivulla jopa yli tunnin.

Digi.kansalliskirjasto.fi-palvelu sisältää Kansalliskirjaston digitoimia aineistoja, joita tällä hetkellä on palvelussa noin 10,7 miljoonaa sivua. Sanomalehtiä on 4,3 miljoonaa, aikakauslehtiä 6,3 miljoonaa ja pienpainatteita 130 000 sivua. Helmikuun alussa avattiin aineistoja avoimeen käyttöön vuoden 1920 loppuun asti.

Aineistot ovat käytössä osoitteessa: digi.kansalliskirjasto.fi. Palvelulla on myös oma facebook-sivusto: digi.kansalliskirjasto.fi

Kirjoittaja