Asiakaspalautteen satoa vuodelta 2022

Kansalliskirjasto kerää joka vuosi säännöllisillä kyselyillä palautetta kirjastossa käyviltä asiakkailtaan.

Vuoden 2022 palautteissa kirjasto sai kehuja palvelun ystävällisyydestä ja asiantuntemuksesta. Asiakkaiden antama kouluarvosana oli erinomainen: 9,1. Erityiskiitoksia saivat muun muassa kaunis rakennus, Slaavilaisen kirjaston palvelu sekä melko tuore mahdollisuus tilata aineistoja Varastokirjastosta suoraan hakupalvelun kautta.

Asiakkaiden toiveet kohdistuivat erityisesti kirjaston tiloihin. Koronapandemian alussa suljetun kahvilan avaamista uudelleen toivottiin lukuisissa vastauksissa. Kirjasto selvittää kahvilan avaamista tai vaihtoehtoisesti juoma-automaatin hankintaa.

Kirjastoon toivottiin myös työskentelytilaa, jossa voisi puhua puhelimeen ja osallistua etäkokouksiin. Tähän toiveeseen on vastattu siten, että kahvilan lähellä sijaitsevan kokoelmatilan, Akvaarion, ylempi kerros on muutettu tilaksi, jossa saa käydä keskusteluja.

Toiveiden perusteella myös kirjaston aukioloaikoja on laajennettu keskiviikkoiltoihin.