Anders-kirjastot avasivat uuden Finna-verkkokirjaston

Anders-kirjastot ovat avanneet uuden verkkokirjaston osoitteessa anders.finna.fi. Anders-kirjastoja ovat Kannuksen ja Kokkolan kaupunginkirjastot sekä Halsuan, Kaustisen, Lestijärven ja Toholammin kunnankirjastot.

Anders-Finnassa kirjastojen asiakkaat voivat hakea ja selata aineistoja, uusia lainat, varata aineistoa ja tehdä omia suosikkilistoja. Kirjautumaan pääsee kirjastokortin numerolla ja PIN-koodilla. Aineistohakuja ja aineiston selaamista voi tehdä kirjautumatta. Sivustolta löytyy myös vinkkejä tiedonhakuun ja tietoa kirjaston käytöstä sekä tapahtumista.

Finna.fi on Kansalliskirjaston ylläpitämä palvelu, joka tuo Suomen museoiden, kirjastojen ja arkistojen aineistot kaikkien saataville. Finna on hakupalvelujen kokonaisuus, johon kuuluu monia sivustoja valtakunnallisen finna.fi:n lisäksi. Tällä hetkellä Finnassa on mukana yli 350 organisaatiota.