YSAsta ja Allärsista YSOon - mikä kuvailussa muuttuu vai muuttuuko mikään?

Kuva
Kuva: Dmitrij Paskevic
Ma 21.5.2018

Ilmoittautuminen koulutukseen on päättynyt.

Kansalliskirjaston auditorio (Yliopistonkatu 1, 2. krs, Helsinki)

YSAsta ja Allärsistä siirtyminen YSOn käyttöön on pitkään ollut puheena niin kirjastokentällä kuin laajemminkin. Kansalliskirjasto järjestää siirtymästä koulutustilaisuuden 21.5.  Kansalliskirjaston auditoriossa. Koulutuksessa aiheen kimppuun käydään aiempaa konkreettisemmin, kerrotaan lähitulevaisuuden suunnitelmista sekä valotetaan sitä, mikä kuvailijan arjessa muuttuu, vai muuttuuko mikään. Tapahtumaan on mahdollista osallistua myös etäyhteydellä (Adobe Connect Pro).

Koulutuksen aiheisiin lukeutuvat siirtymän aikataulu ja tekniset kysymykset, YSOn monikielisyys ja LCSH-linkitys, Melindassa tehtävä konversio sekä YSO-paikat-ontologia.

Tilaisuuteen voi osallistua paikan päällä (auditorioon mahtuu 50 osallistujaa) tai etäyhteydellä. Ennen päivän ohjelmaa kahvitarjoilu klo 9.00-9.30.

Ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt.

Lisätiedot ja yhteydenotot:

#ysall2yso