Soivat kirjat IV, Suomalainen melodraama

To 2.3.2017

Kansalliskirjasto
Unioninkatu 36

Soivat Kirjat on kirjallisuusaiheinen konserttisarja Helsingin sydämessä, Kansalliskirjastossa.

Konsertit koostuvat musiikista ja teksteistä, jotka ovat ottaneet vaikutteita toisistaan. Näyttämönä toimii kirjaston Kupolisali, jota reunustavat kirjat ovat valmiina ottamaan musiikin syleilyynsä.

Konsertteihin on vapaa pääsy, ohjelmalehtinen ovelta 15 euroa.

Soivat kirjat IV
Suomalainen melodraana

to 2.3. klo 19

Sibeliuksen ja Madetojan harvoin kuultuja Melodraamoja, sekä Outi Tarkiaisen musiikkia mm. Johan Ludvig Runebergin, Edith Södergranin, L. Onervan ja Sirkka Turkan teksteihin.

Esiintyjinä Tarja Nyberg, lausuja, Marjukka Tepponen, sopraano, Salla Karakorpi, piano, Siljamari Heikinheimo, viulu ja Petja Kainulainen, sello.

Konserttisarjan taiteellisena suunnittelijana toimii viulisti Sijamari Heikinheimo yhdessä pianisti-tuottaja Heidi Kuusavan kanssa.

Soivat Kirjat jatkuu syksyllä 2017.

Alfred Kordelinin säätiö tukee konserttisarjan toteuttamista.

Katri Nissilä
viestintäpäällikkö