Näyttely: Markus-sedästä Binna Bánnaan - Kurkistuksia Yleisradion radion lastenohjelmien vuosikymmeniin

Pe 28.10.2016 - La 28.1.2017

Kansalliskirjasto
Rotunda
Unioninkatu 36

Markus-sedästä Binna-Bánnaan kurkistaa Yleisradion lastenohjelmien vuosikymmeniin. Ainutlaatuista aineistoa Ylen kellariarkistoista on esillä nyt ensimmäistä kertaa ja se johdattaa näyttelyvierailijan lapsuuden muistoihin niin kuvien kuin äänien kautta. Näyttelyssä on esillä julisteita, esineitä, kuvia, kirjeitä, käsikirjoituksia ja kuunneltavia näytteitä ohjelmista.

Esillä on myös laaja valokuvakavalkadi lastenohjelmien tekemisestä. Osasta valokuvia puuttuu henkilötietoja. Jos tunnistat kuvissa olevia ihmisiä, ilahtuisimme, jos osallistut tietojen täydentämiseen näyttelyssä.

Näyttelytyöryhmä
Suunnittelu: toimittaja Tiina Harpf
Toteutus: Tiina Harpf, Mietti Harpf, Sisko Vuorikari, Ari Jokinen, Kari Paajanen, Vantaan ammatillisen oppilaitoksen VARIAn opiskelijat
Valokuvakavalkadi: Veikko Luukkanen, Nilla Nuto, Tiina Harpf, Mietti Harpf
Tuulikone: Leena Taipale, Rami Federley

Yhteistyössä YLE ja Vantaan ammatillisen oppilaitoksen VARIAn opiskelijat.

Kansalliskirjasto