Konsertti: Sabrina ja Saarten tyttäret 27.4.

Sabrina ja Saarten tyttäret.

Kuva
Suvi Sievilä
To 27.4.2023

Vapaa pääsy. Max 100 henkilöä.

Sabrina ja Saarten tyttäret konsertoivat Kansalliskirjaston Kupolisalissa 27.4. Klo 18.30 (ovet aukeaa klo 18.15)

Kalevalaista kansanrunoutta nykymaustein tarjoilevan Sabrina ja Saarten tyttäret kokoonpanon on perustanut Sabrina Ljungberg vuonna 2015. Kokoonpanon tarina lähti kasvamaan Ljungbergin ideasta kutsua hyviä ystäviään laulamaan yhdessä Kantelettaren ikiaikaisiin runoihin säveltämäänsä musiikkia. Ensimmäisistä yhteisistä sävelistä rakentui lopulta Saarten tytärten luova yhteisö. Yhtye koostuu musiikin ammattilaisista ja pitkän linjan musiikinharrastajista. Perinnerunoista huolimatta Sabrina ja Saarten tyttäret ei ole perinteinen naiskuoro, vaan taiteellisesti määrätietoinen ja uutta luova ryhmä.

Sabrina ja Saarten tyttäret ovat Kansalliskirjaston Kulttuurikumppani v.2023.

Konserttiin on vapaa pääsy. Salin kapasiteetti on 100 henkilöä.

Ota tilastoevästeet käyttöön upotetun YouTube-videon näyttämiseksi
Following frame contains a video