Neuvonta
Voit ottaa kirjaston neuvontaan yhteyttä sähköpostitse, puhelimitse, chatissa ja paikan päällä kirjastossa. Rotundan neuvontapisteestä on aina hyvä aloittaa.
Palvelun kuvaus
Voit ottaa yhteyttä neuvontaamme sähköpostitse, puhelimitse, chatissa ja paikan päällä kirjastossa.
- sähköpostitse osoitteessa kansalliskirjasto@helsinki.fi
- puhelimitse numeroon 02941 23196 (ma-pe klo 10-13)
- vastaamme chatissa osoitteissa kansalliskirjasto.fi, kansalliskirjasto.finna.fi ja digi.kansalliskirjasto.fi (ma-pe klo 13-16)
- kirjaston neuvontapisteet ovat auki kirjaston neuvonnan aukioloaikoina.
Kirjasto on asiakkaiden käytössä itsepalveluperiaatteella arkisin aamuisin ja iltapäivisin (Erikoislukusali on auki vain neuvonnan aukioloaikoina). Katso poikkeusaukioloajat.
Neuvontaa saat seuraavista neljästä palvelupisteestä:
- Rotundan neuvonta (Rotunda, kirjaston päärakennus, 1. krs)
- Pohjoissalin neuvonta (kirjaston päärakennus, 1. krs).
- Slaavilaisen kirjaston neuvonta (Fabiania, kirjaston Fabianinkadun puoleinen siipi, 1. krs)
- Erikoislukusalin neuvonta (Fabiania, kirjaston Fabianinkadun puoleinen siipi, 1. krs)
Neuvonnassa annetaan kaikenlaista kirjaston käyttöä koskevaa neuvontaa. Neuvontapisteissä voit myös jättää tilauksia.
Rotundan neuvonnasta voit noutaa ja palauttaa tilaamasi kaukolainan. Maksuja voit maksaa paitsi verkossa myös Rotundan neuvonnassa.