Slaavilaisen kirjaston vuoden 1917 jälkeen ilmestyneet kirjat

Digitoitu
Mikrokorteilla

Kokoelman kuvaus

Slaavilaisen kirjaston vuoden 1917 jälkeen ilmestyneet kirjat käsittelevät pääasiassa Venäjää, Neuvostoliittoa, Kaukasian aluetta sekä Itä-Euroopan slaavilaisen kielialueen maita, kansoja ja kulttuureja. Keskeisiä aihealueita ovat historia, perinnetieteet ja kulttuurintutkimus, politiikan tutkimus, sosiologia, kirjallisuudentutkimus, taidehistoria ja taiteiden tutkimus, kirkon ja luostarilaitoksen historia, uskonnot sekä filosofia. Kokoelmassa on kaunokirjallisuutta kaikilla slaavilaisilla kielillä. Hakuteoksia, bibliografioita ja sanakirjoja on käytettävissä kaikista aihealueista ja maista.

Aineistotyyppi

Kirjat